Jak można schudnąć?

13 października 2020 Poradnik

Oferujemy medycznie prowadzony program odchudzania, ale zanim nawet rozważysz utratę wagi, konieczne jest zrozumienie, dlaczego przybierasz na wadze i jak ją tracisz w kontekście naukowym.

Przyjrzyjmy się naukowemu sposobowi, w jaki Twój organizm wykorzystuje swoje rezerwy tłuszczu, utrzymuje masę mięśniową i unika niszczenia metabolizmu, dzięki czemu możesz schudnąć w dłuższej perspektywie.

CZYM JA JESTEM GRUBY?

Przechowujemy tłuszcz dla przetrwania. Jest to rzecz czysto ewolucyjna i tak naprawdę jest to rzecz magiczna. Bez zdolności magazynowania energii w postaci tłuszczu nie przetrwalibyśmy ewolucyjnie. W skrócie, magazynowanie tłuszczu pomogło ludzkiemu ciału przetrwać ponad 200 000 lat.

Tak więc, podczas gdy my oczywiście mamy teraz inny sposób życia, przechowywanie tłuszczu było naszym przyjacielem i ma sens dla naszego ciała, aby przechowywać tłuszcz w ten sposób. To powiedziawszy, ponieważ ryzyko głodu i kryzysu nie jest tak powszechne jak wcześniej, nagromadzenie nadmiernej ilości tłuszczu w organizmie doprowadziło do zwiększenia ryzyka chorób przewlekłych. Praca i styl życia nie są tak ręczne, podróżowanie jest dla większości ludzi łatwiejsze niż kiedykolwiek, a napływ gotowej żywności obciążonej ukrytym tłuszczem i cukrami doprowadził do kryzysu. Wiele osób w krajach rozwiniętych jest obecnie uważanych za osoby z nadwagą, otyłe, a nawet chorobliwie otyłe ze względu na obfitość pożywienia i siedzący tryb życia, co doprowadziło do zachwiania równowagi pomiędzy ilością przyjmowanych i wydawanych kalorii.

JAK MOGĘ SPALIĆ TŁUSZCZ?

Aby spalić tłuszcz, Twoje ciało musi przejść przez kilka skomplikowanych etapów, aby osiągnąć "ketozę" - stan wykorzystania depozytów tłuszczu do zasilania organizmu. Musisz wyzwolić tłuszcz, aby uwolnić go z komórek tłuszczowych, tworząc deficyt kalorii (wejście), aby podtrzymać swoją energię (wyjście). Jest to delikatny akt równoważący, ponieważ zbyt mała ilość kalorii może spowodować spalanie mięśni, aby dostarczyć brakujące cukry i białka z diety. To ostatecznie zmniejszy tempo przemiany materii i spowoduje długoterminowy przyrost masy ciała po zakończeniu diety.

JAK MOJE CIAŁO SPALA TŁUSZCZ?

Kiedy tworzysz deficyt kalorii, Twój organizm potrzebuje energii, aby go zasilić. Uwalniane są dwa enzymy (wrażliwa na hormony lipaza i lipaza glicerydowa), które rozbijają trójgliceryd w komórkach tłuszczowych, aby pomóc w zasilaniu kluczowych funkcji, takich jak funkcja serca lub mięśni. Proces ten nazywany jest lipolizą. Ta utrata tryglicerydów z komórek tłuszczowych powoduje kurczenie się komórek tłuszczowych. Chociaż warto zauważyć, że nigdy nie można zniszczyć tych komórek tłuszczowych, chyba że zabijesz je całkowicie poprzez Cryolipoliza (CoolSculpting) lub Ultra Sound.

CO TO JEST KETOZA?

Ketoza występuje, gdy organizm ma niewystarczający dostęp do glukozy, która jest jego głównym źródłem pożywienia. Można to osiągnąć tylko poprzez dietę o niskiej zawartości węglowodanów i cukru, która powoduje spadek poziomu insuliny i cukru we krwi, co jest niesamowite dla tych, którzy mają cukrzycę typu 2. Kiedy Twoje ciało jest w ketozie, zamienia zapasy tłuszczu w energię i w ten sposób uwalnia ketony w tym procesie.

Termin keto i ketoza jest często używany w świecie diety. Jest on postrzegany jako cudowne lekarstwo na utratę wagi, jednak jest to delikatny proces naukowy, który wymaga medycznego specjalisty do monitorowania. Co sprawia, że dieta keto tak różne jest to, że skierowany jest do swoich depozytów tłuszczu znacznie skuteczniej, ponieważ ma tak niski poziom glukozy. W normalnej diecie z niedoborem kalorii, nadal jest glukoza do wykorzystania, więc mniej tłuszczu jest skierowany.

JAKIE SĄ KORZYŚCI Z KETOZY?

Poprzez przekształcenie tłuszczu w ketony w wątrobie może to pomóc dostarczyć energię do mózgu, zwiększyć jasność umysłu i poznania i poprawić swoją energię fizyczną. Wraz ze spadkiem spożycia węglowodanów następuje spadek apetytu na hormony stymulujące apetyt, takie jak insulina i grelina, co oznacza, że odczuwasz mniejszy głód. Dzięki temu utrzymujesz stały poziom cukru we krwi i zmniejszasz poziom cukru i senność.

DLACZEGO W PRZYPADKU KETOZY PACJENT POWINIEN BYĆ MONITOROWANY PRZEZ LEKARZA?

Kiedy jesteś na jakiejkolwiek diecie, masz wpływ na równowagę chemiczną swojego organizmu. Wzrost zawartości białka może spowodować zwiększenie produkcji amoniaku, co może mieć negatywny wpływ na nerki. Musisz upewnić się, że Twoje minerały, takie jak potas, wapń i sól, są w bezpiecznym zakresie, w przeciwnym razie może wystąpić znaczne ryzyko dla Twojego serca i kości, a także ogólnego samopoczucia.

13 października 2020 Poradnik